Základní info
Cílem tohoto několikadenního semináře je seznámit posluchače s knihovnou nejlepších praktik pro správu služeb IT - ITIL, s jednotlivými publikacemi zahrnutými v rámci této knihovny a jejich pokrytím pokud jde o jednotlivé disciplíny či procesy pro správu IT a služeb IT. Těžiště semináře je v detailním vysvětlení klíčových disciplín ITIL, a to aktivit a procesů v rámci IT Service Support a IT Service Delivery.
Obsah kurzu:
Úvod do problematiky IT Service Management (ITSM)
IT Service Support - úroveň provozní správy služeb IT:
* Service Desk;
* Incident Management;
* Problem Management;
* Change Management;
* Configuration Management.
IT Service Delivery - úroveň taktické správy služeb IT:
* Service Level Management;
* Financial Management for IT Services;
* Capacity Management;
* Availability Management;
* IT Service Continuity Management.
Volitelně: příprava na zkoušku Foundation Certification in ITSM.
Komu je kurz určen:
* střednímu a nižšímu managementu podnikových útvarů;
* pracovníkům organizace ICT;
* vlastníkům jednotlivých procesů ITSM (proces managery);
* členům projektových týmů odpovědných za implementaci procesů ITSM;
* pracovníkům zaangažovaným v rámci některého z procesů ITSM;
* zájemcům o získání mezinárodně uznávaného certifikátu odborné způsobilosti pro oblast ITSM (Foundation Certificate in ITSM).
Jednotlivé disciplíny, procesy a procedury pak budou popisovány zejména s ohledem na celkový obsah dané disciplíny či procesu, na jejich cíle, přínosy, rizika, základní aktivity a hodnotící kritéria efektivity dané disciplíny či procesu.
Na konci tohoto školení by měli účastníci školení znát základní obsah všech nosných publikací ITIL, měli by umět vysvětlit rozdíly mezi provozní a taktickou správou služeb IT a v případě potřeby by měli být schopni vysvětlit cíle, přínosy, rizika a KPI jednotlivých procesů.