Základní info
Předpoklady
Než si vyberete tento kurz, měli byste umět pracovat s počítačem na úrovni grafického prostředí Windows.
Charakteristika kurzu
Kurz je určen pro posluchače, kteří chtějí v nejrozšířenějším vektorovém grafickém editoru vytvářet grafické návrhy a předlohy pro reklamní účely za použití všech dostupných nástrojů, a pracovat v bitmapovém grafickém editoru, používat dostupné kreslící nástroje a filtry. Kurz je vhodný i pro uživatele, kteří chtějí vytvářet WWW grafiku.
Anotace kurzu
* základní pojmy počítačové grafiky nutné pro práci s aplikacemi Corel Draw, bitmapové a vektorové obrázky fonty, barvy, formáty DPI, tisk nároky na počítač, ostatní zařízení vhodná pro práci s Corel Draw
* Obecně o balíku Corel Draw, ovládání, rozdíly verzí, možnosti jednotlivých aplikací, pracovní plocha, panely nástrojů, roletky, okénka, jednotná správa barev, kalibrace
* použití balíku Corel Draw jako celku k řešení grafických, ale i jiných úloh (ilustrace, fotografie, diagramy
* ukázky použití - realizované grafiky využívající schopnosti Corel Draw
* corel Draw - vektorový editor - použití Corel Draw jako vektorového editoru i jako nástroje elektronické sazby
* základní grafické objekty (elipsy, obdélníky) vlastnosti objektu, práce s nimi (obrysy, výplně, polohování, zarovnávání), použití barev měřítka, pomocné rastry křivky a čáry, práce s řídicími body křivek text (artistic, paragraph) tvorba složitějších tvarů (slévání,ořezávání,průniky, deformování) seskupováni , kombinování práce s vrstvami a práce s bitmapami ve vektorovém prostředí
* co dál s hotovou vektorovou kresbou - vektorové grafické formáty, vazba na další software (Adobe apod.) kompatibilita fontů mezi různými grafickými systémy
* Corel Photo-Paint - bitmapový editor, práce s bitmapou, specifika ovládání Photo-Paintu
* fotografické retuše, úpravy kvality vloženého obrazu ze scanneru, nástroje - štětce, gumy atd., práce s barvou, míchání barev, klonování masky a maskování, standardní a stínované masky
* Pokročilejší práce s bitmapou - objekty stínování, průhlednost, barevné přechody s využitím objektu, efektní filtry a speciality
* Bitmapové formáty, tvorba grafiky pro internet
* Corel Dream 3D - trojrozměrné scény, použití, základní způsob tvorby trojrozměrné scény typy 3D objektu, materiály, barvy kamery a světla generování výsledných bitmap použití zejména pro internetovou grafiku
* doplňkové aplikace balíku Corel Draw: Corel Texture - tvorba textur a výplní, Corel OCR-Trace - automatizovaný převod bitmapy na vektorovou kresbu, Corel Capture - "odchytávání" obsahu obrazovky
* Příklady, dotazy, diskuse
Pomůcky
Účastníkům kurzu je zapůjčena učebnice CorelDraw, kterou si mohou po skončení kurzu zakoupit.
Místo konání
Kurz se může konat v našich pevných učebnách, které najdete v sekci Počítačová škola, Rozmístění a vybavení učeben, nebo se může konat v některé z našich mobilních učeben kdekoliv dle přání zákazníka.