Základní info
Cílem kurzu je podrobné seznámení s možnostmi modulu asociačních a sekvenčních pravidel programu STATISTICA.Typickou úlohou tohoto data miningového odvětví je například otázka, jaké druhy zboží nakupují zákazníci současně, typickou asociací je například např. kečup a špagety. Většina asociací však není na první pohled takto patrná, ale lze je vysledovat pomocí data miningového modelování. Jde tedy o hledání vzájemných vazeb (asociací) mezi hodnotami atributů. Pokud nás zároveň zajímá i časová posloupnost akcí, pak se jedná o sekvenční analýzu. Využití těchto pravidel má svoje opodstatnění například při:
- Analýze nákupního košíku – podpora umístění zboží, podpora inzerce konkrétního produktu a marketingu firmy.
- Analýze bankovních služeb – cílená kombinace nabízených produktů.
- Analýza služeb mobilních operátorů – vylepšení portfolia produktů, cílený marketing.
- Detekce chyb v komunikačních sítích a detekce neoprávněných procesů v síti.
Program kurzu
- Úvod
- Základní informace o softwaru STATISTICA
- Výukové zdroje pro software a možnosti nápovědy
- Objasnění základních pojmů
- Support
- Confidence
- Taxonomie
- Struktura dat potřebných pro analýzy
- Asociační pravidla
- Vysvětlení principu a praktická aplikace na příkladech
- Sekvenční pravidla
- Vysvětlení principu a praktická aplikace na příkladech
Předpokládané znalosti účastníků
- Běžná obsluha počítače v prostředí Windows.